مراحل تغییر شماره شبا در سامانه سجام

مشمولان دریافت سهام عدالت برای دریافت سود، باید یک شماره شبا در سامانه سجام ثبت کنند، اما یکی از مشکلاتی که این افراد دارند، تغییر شماره شبا در سامانه سجام است اگر شما هم می‌خواهید بدانید، چرا باید شماره شبا را در سامانه سجام تغییر دهیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلیل تغییر شماره شبا در سامانه سجام چیست؟

در حال حاضر بسیاری از واریزهای بانکی از طریق شماره شبا انجام می‌شوند. شماره شبا برای دریافت سود سهام عدالت نیز کاربرد دارد. بعضی از افراد تصمیم گرفته‌اند مدیریت مستقیم این سهام را انتخاب کنند. بعضی افراد نیز تصمیم دارند سهام خود را به فروش برسانند.

 این افراد برای انتقال سود سهام و یا انجام معاملات بورسی باید حتماً شماره شبایی که اولین بار در سامانه سجام ثبت شده را تغییر دهند. با توجه به اینکه سود فروش سهام یا سود معاملات بورسی فقط به حساب شماره شبای ذخیره شده واریز می‌شود، این اطلاعات حساب بانکی باید تغییر کند.

البته گاهی اوقات نیز دلیل ویرایش یا تغییر شماره شبا در سامانه سجام، این است که حساب اولیه‌ای که شماره شبای آن وارد شده بود، حالا غیر فعال شده است و فرد صاحب سهام تصمیم دارد شماره حساب دیگری را برای واریز سود سهام معرفی کند.

 همه این افراد به دریافت خدماتی نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن شماره شبا را در سامانه سجام تغییر دهند.

دلیل تغییر شماره شبا در سامانه سجام

مراحل تغییر شماره شبا در سامانه سجام

بعضی افراد هستند که شماره شبای خود را اشتباه وارد کرده‌اند و اکنون نیاز به تغییر آن در سامانه سجام دارند. بعضی افراد هم می‌خواهند سود سهامشان به حساب فرد دیگری واریز شود. به خاطر همین می‌خواهند شماره شبا را در سامانه سجام تغییر دهند. این افراد می‌توانند مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند.

  • ورود به سامانه اصلی سجام
  • انتخاب گزینه ثبت‌نام در سامانه سجام
  • تائید قوانین سامانه و انتخاب گزینه متوجه شدم
  • انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات در پایین صفحه
  • ورود به صفحه جدید
  • وارد کردن شماره موبایل
  • دریافت پیامک تائید
  • وارد کردن کد تائید و شماره ملی و انتخاب گزینه تائید
  • ورود به مرحله نهایی سایت و ویرایش اطلاعات مورد نیاز

در این مرحله کاربران می‌توانند شماره حساب بانکی، شماره تلفن، شناسه شبا، نام یا هر اطلاعات دیگری که نیاز دارند را ویرایش کنند.

دریافت شماره شبا جدید برای سامانه سجام

تصور کنید شما نیاز دارید یک شماره شبا جدید در سامانه سجام ثبت کنید. ممکن است این شماره شبا متعلق به خودتان باشد و آن را نداشته باشید یا بخواهید شماره شبا یکی از اعضای خانواده را به دست بیاورید که سود سهام عدالت شما به حساب آن فرد واریز شود.

به‌منظور دریافت شماره شبا می‌توانید خیلی راحت وارد سایت سلام بانک شوید و این شماره را به دست بیاورید. مراحل دریافت شماره شبا در این سایت به شرح زیر است.

  • دریافت شماره شبا با شماره کارت

اگر شماره کارت بانکی خودتان یا فرد مورد نظر را داشته باشید، کار شما بسیار ساده است؛ زیرا فقط کافی است در سایت ثبت‌نام کنید و پس از ایجاد یک پنل کاربری، شماره کارت بانکی مورد نظر را به شناسه شبا تبدیل نمایید. کارمزد دریافت شبا از طریق این روش ۱۲۵۰ تومان است و در کمتر از یک دقیقه این شماره برای شما دریافت می‌شود. سپس می‌توانید به‌راحتی وارد سامانه سجام شده و از طریق مراحل عنوان شده شماره شبا قبلی را تغییر دهید.

  • دریافت شماره شبا با شماره حساب

برای تغییر دادن شماره شبا در سامانه سجام می‌توانید ابتدا وارد سایت سلام بانک شوید و شماره حساب بانکی خود یا هر فرد دیگری که می‌خواهید شبای آن را دریافت کنید، استعلام بگیرید. در این سایت می‌توانید خیلی ساده و سریع هر شماره شبایی متعلق به هر بانکی را دریافت کنید. حتی اگر شماره حساب متعلق به فرد دیگری باشد، شما می‌توانید ضمن رعایت نکات ایمنی، شماره شبای آن فرد را به‌صورت اینترنتی بگیرید؛ بنابراین اگر به دنبال یک روش ساده و سریع می‌گردید تا از طریق آن شماره شبا را به دست بیاورید. خیلی راحت می‌توانید به این سایت مراجعه کنید و پس از وارد کردن دقیق شماره حساب، آن را به شناسه شبا تبدیل نمایید.

دریافت شماره شبا جدید برای سامانه سجام

چرا برای ثبت نام در سامانه سجام باید شماره شبا داشته باشیم؟

 شماره شبا کاربردهای زیادی دارد. یکی از آن کاربردها علاوه بر انتقال وجه، ثبت در سایت‌های تجارت الکترونیک برای دریافت سود معاملات است. البته بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز برای واریز کردن پول به حساب کارکنان خود از آن‌ها شماره شبا می‌گیرند؛ اما دلیل اینکه شماره شبا به‌جای شماره کارت یا شماره حساب دریافت می‌شود، این است که این شناسه تمام اطلاعات مورد نیاز را در خود جای‌داده است.

از کد نوع حساب گرفته تا کد بانک و شماره حساب، تمامی اطلاعات به‌صورت یکجا در این شناسه ۲۶ کاراکتری وجود دارند. به همین خاطر است که از متقاضیان برای ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت سود سهام عدالت، شماره شبا گرفته می‌شود؛ زیرا دیگر نه نیازی به نام صاحب حساب است و نه نیازی به ارائه شماره کارت یا شماره حساب هست.

کلام آخر

مراحل تغییر شماره شبا در سامانه سجام در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفتند. درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید و برای ویرایش پروفایل خود در سامانه سجام نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با پشتیبانی سایت سلام بانک تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

چرا باید شماره شبا را در سامانه سجام تغییر دهیم؟

درصورتی‌که بخواهید سود سهام عدالت به حساب دیگری واریز شود، باید شماره شبا را در این سامانه تغییر دهید.

 آیا می‌توان از روی شماره شبا، شماره حساب را پیدا کرد؟

بله یکی از بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده شماره شبا، شماره حساب است.